IMG_20170421_095800

Zajęcia dodatkowe

JĘZYK ANGIELSKI – specyficzne potrzeby i możliwości rozwojowe dzieci w wieku szkolnym wymagają twórczego podejścia do organizacji nauczania, odpowiednich metod pracy i materiałów dydaktycznych oraz właściwego przygotowania nauczycieli i rodziców do podjęcia tego wyzwania; zdaniem Katarzyny Nicholls – specjalistki w zakresie wczesnego nauczania j. angielskiego, nauczanie na etapie przedszkolnym powinno mieć charakter holistyczny. Tak też podchodzimy w Młodym Koperniku; poprzez muzykę i zabawę, w kontakcie z rodzicem i dużą częstotliwością, uczymy 45 minut dziennie. Zajęcia prowadzi native speaker z Wielkiej Brytanii, nauczyciel z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi.

JĘZYK NIEMIECKI – kontakt z językiem obcym w szkole daje dzieciom szanse nabycia pozytywnych doświadczeń i rozwinięcia motywacji do nauki w późniejszej edukacji szkolnej. Typowa lekcja to zabawa ruchowa, nauka piosenki oraz gry. Raz w tygodniu w wymiarze 45 minut bawimy się używając języka niemieckiego.

BASEN – w szkole Młody Kopernik oprócz języków stawiamy na ruch, więc raz w tygodniu jeździmy autokarem na basen w Świebodzicach, gdzie szkółka nauki pływania Wodnik uczy nas pływać.

PIŁKA NOŻNA – zajęcia z piłki nożnej to z jednej strony nauka gry w piłkę, z drugiej zaś nauka zasad fair play, wreszcie nauka współpracy w grupie. Zadaniem tych zajęć jest również rozbudzenie u dzieci zainteresowania sportem. Na zajęciach dzieci przede wszystkim cieszyć się będą ruchem, a elementy piłki nożnej będą wprowadzane stopniowo. Najważniejszym celem jest przekazanie dzieciom fascynacji sportem oraz kształtowanie właściwych postaw poprzez zabawę i współpracę w grupie. Chcemy pokazać dzieciom jak w sposób aktywny i ciekawy mogą spędzać swój czas wolny.  Zajęcia prowadzi trener koszykówki, twórca Alkatraz – świetny trener młodziķów.

WARSZTATY KULINARNE – w specjalnej sali kulinarnej, czapkach kucharskich i fartuchach pichcimy, ach pichcimy…. Gotujemy i pieczemy… Pełen profesjonalizm… A potem konsumujemy, a jak coś zostaje to zabieramy dla rodziców do domu (oczywiście kuchenkę i piekarnik obsługują nauczyciele).

WARSZTATY MALARSKIE NA SZTALUGACH – Na zajęciach dzieci nauczą się podstawowych pojęć związanych z tymi dziedzinami. Dzięki temu będą z łatwością „poruszać” się w świecie sztuki. Z kolei zapoznanie z możliwościami środków plastycznego wyrazu przyczyni się do budowania niepowtarzalnego charakteru i nastroju każdej pracy, inspirujemy się dziełami znanych artystów (m.in. Picasso, Degas, Arcimboldo), a malowanie, nie tylko pędzlami, ale szpachlą, patykiem czy palcami, wywróci wyobraźnię do góry nogami. W ramach zajęć dzieci:

  • poznają techniki rysunkowe, takie jak: ołówek, węgiel, pastel, tusz
  • poznają technik malarskie, takie jak: akwarela, akryl
  • poznają narzędzia plastyczne, takie jak: pędzel, szpachla, ptasie pióro oraz… własne palce, a także wiele innych
  • poznają znaczenia słów: kompozycja, światłocień, perspektywa, proporcje, weduta, sztafaż, pejzaż… i wiele innych.
  • wykonają wiele prac w oparciu o zdobytą wiedzę

WŁASNY MAŁPI GAJ o pow. 50 m2 – zabawa do woli,

PEŁNOWYMIAROWA SALA GIMNASTYCZNA,

WIELKI PLAC ZABAW,

TEATR – raz w miesiącu,

FILHARMONIA NA WESOŁO – raz w miesiącu.

PROGRAM ZAJĘĆ ROZWIJAJĄCYCH UMIEJĘTNOŚCI KLUCZOWE W MATEMATYCE
OBSZAR: Gry i zabawy logiczne jako forma aktywności umysłowej
Rozwijanie kompetencji matematycznych.
Kształcenie poznawcze, kształcące i wychowawcze.

CELE ZAJĘĆ:

1. Nauka i rozwijanie logicznego myślenia.
2. Kształtowanie i rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
3. Rozwijanie aktywności w uczeniu się.
4. Nauka koncentracji, zapamiętywania zasad i ich przestrzegania.
5. Rozwijanie postaw społecznych, współzawodnictwo, sukces, porażka.

W ramach zajęć realizowane będą moduły:

1. Poznanie zasad, reguł i taktyki gier planszowych
– Szachy;
– Othello;
– Warcaby;
– Cheese;
-Pentonimo.
2. Nauka zasad wypełniania SUDOKU
– Sudoku tradycyjne 4×4, 6×6, 9×9
– Sudoku wariantywne dla chętnych (palindromiczne, diagonalne, nieregularne, antykonikowe).
3. Nauka układania kostki RUBIKA
– poznanie rodzajów kostek;
– układanie kostki 2×2, 3×3 metodą LNB.
4. Gry zdeterminowane
– poznanie zasad gier z wygraną;
– tworzenie własnych zasad poznanych gier.
5. Gry na kartce papieru
– Gomoku;
– Statki;
– Pętle i łamańce.
6. Geometria papieru i nożyczek
– rysowanie, wycinanie;
– moduły kokardkowe;
– sklejanie modeli przestrzennych.

Zajęcia w klasach prowadzi niesamowity nauczyciel, który przedstawia uczniom mateamtykę jako sposób na grę i zabawę rozwijającą logiczne myślenie.